Market Mapping

Przegląd rynku pod kątem potencjalnych kandydatów, ich identyfikację i ocenę z punktu widzenia potrzeb naszych Klientów.

Usługa Market Mapping umożliwia dokonanie przeglądu rynku pod kątem potencjalnych kandydatów, identyfikację i ocenę tych najbardziej interesujących z punktu widzenia potrzeb naszych Klientów. Zapewnia także uzyskanie istotnych informacji i zdobycie wiedzy rynkowej. Dzieje się to bez konieczności przeprowadzania pogłębionych wywiadów i ujawniania wrażliwych lub poufnych danych.

tlo

Market Mapping

Trudno jest podejmować racjonalne decyzje biznesowe dotyczące zatrudniania przy braku ważnych informacji o rynku, oczekiwaniach pracowników czy działaniach konkurencji. Jednym ze sposobów pozyskania takich informacji jest Market Mapping, który może poprzedzać rekrutację.

Na podstawie zebranych w jego toku danych przedsiębiorca może stworzyć atrakcyjne oferty zatrudnienia, zweryfikować budżet przeznaczony na wynagrodzenia dla pozyskiwanych pracowników lub nawet podjąć decyzję o przebudowie oferty, jeśli okaże się to konieczne w obliczu aktualnych trendów rynkowych.

Market Mapping to usługa polegająca na analizie rynku z naciskiem na profile kandydatów, ich oczekiwania finansowe związane ze stanowiskiem pracy, ale też obejmująca trendy i działania konkurencji oraz perspektywy rozwoju rynku. Analiza taka ułatwia pracodawcy podjęcie decyzji o przeprowadzeniu rekrutacji i skonstruowaniu oferty.

Kiedy warto przeprowadzić Market Mapping?

Warto przeprowadzić takie badanie w sytuacji, gdy rekrutacja dotyczy stanowiska związanego z wąską specjalizacją albo niemającego odpowiednika wśród istniejących stanowisk, nowatorskiego. Mapowanie może okazać się korzystne również w czasie prowadzenia rekrutacji w niepewnych warunkach rynkowych, gdy dość nagle zmieniają się oczekiwania pracowników co do wynagrodzenia i pożądanych świadczeń pozapłacowych.

Na podstawie zebranych w ten sposób informacji przedsiębiorca może podjąć decyzję o kierunkach rekrutacji i skonstruować oferty, które w największym stopniu wpiszą się w oczekiwania kandydatów.

Dla kogo jest Market Mapping?

Market Mapping umożliwia uzyskanie istotnych informacji i zdobycie wiedzy rynkowej, co pozwala na pozyskanie najlepszych kandydatów do pracy. Kto i w jakich okolicznościach może rozważyć zlecenie takiej analizy?

Działasz w wąskiej specjalizacji i potrzebujesz pracowników, którzy posiadają rzadko spotykane umiejętności albo zdobyli doświadczenie w określonych firmach?
Potrzebujesz obsadzić wysokie stanowisko, ale zależy Ci, by o prowadzonych działaniach rekrutacyjnych nie dowiedziała się konkurencja ani nawet inni pracownicy firmy?
A może potrzebujesz obsadzić dużą liczbę stanowisk i chcesz zrobić to bez zbędnego „szumu rynkowego”, a więc zależy Ci na szybkim dotarciu do określonej grupy kandydatów?

W każdej z tych sytuacji usługa Market Mapping może być korzystnym etapem poprzedzającym właściwą rekrutację. Umożliwia ona dokonanie przeglądu rynku pod kątem potencjalnych kandydatów, identyfikację i ocenę tych najbardziej interesujących z punktu widzenia potrzeb potencjalnego pracodawcy. Dopiero mając pogłębione informacje o rynku można podejmować rozsądne decyzje biznesowe.

Jednocześnie Market Mapping nie wiąże się z koniecznością przeprowadzania pogłębionych wywiadów i ujawniania wrażliwych danych, dzięki czemu fakt przeprowadzania tej analizy pozostanie do wiadomości wyłącznie osób w nią zaangażowanych.

Korzyści Market Mapping

Market Mapping umożliwia klientom szybkie pozyskanie informacji o pracownikach w określonym segmencie rynku. Ponadto:

dostarcza klientom istotnej wiedzy o rynku, m.in. o profilach kandydatów, konkurentach, trendach rynkowych i aktualnych wyzwaniach. Na tej podstawie przedsiębiorca może podjąć decyzję, czy będzie przeprowadzał rekrutację i jak stworzy ofertę dla kandydatów;
umożliwia dokonanie oceny rynku pod kątem przeprowadzenia procesów na poufne lub trudne do obsadzenia stanowiska;
daje przegląd alternatywnych rozwiązań, pozwalający na podjęcie najlepszych decyzji o zatrudnieniu;
to wszystko odbywa się bez niepotrzebnego nagłaśniania prowadzonych działań. Usługa ta doskonale sprawdzi się w sytuacji, gdy zbędny rozgłos mógłby zaszkodzić interesom przedsiębiorcy.

Mapowanie jest procesem niezależnym od samej rekrutacji. Zebrane informacje mogą prowadzić klienta do przekonania, że w danym momencie przeprowadzanie rekrutacji jest niezasadne albo powinien zmienić założenia, dzięki czemu uniknie niepotrzebnych wydatków na nieprzemyślane działania.