„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – Heraklit z Efezu
We współczesnym świecie VUCA przyzwyczailiśmy się do tego, że zmiana towarzyszy nam każdego dnia. Czasem, ilość zmian przewyższa możliwości adaptacji i skutecznego zarządzania, wywołuje niepewność i opór wśród pracowników oraz wpływa na pogorszenie klimatu w organizacji.
Warto zatem do zmian podejść w sposób systemowy, planując ważniejsze z nich z wyprzedzeniem i zapewniając odpowiednie zasoby do ich przeprowadzenia.
Celem warsztatu jest przeanalizowanie obecnego sposobu funkcjonowania organizacji i podjęcie działań w kierunku zwiększenia jej efektywności. Wyjściem do podjęcia zmian są wnioski z prowadzonych przez trzy dekady badań dotyczących czynników odróżniających firmy, które odnoszą sukcesy pomimo trudnych warunków i okresów dekoniunktury, od pozostałych uczestników rynku. Firmy te potrafią skutecznie rozwijać swoją działalność i budować trwałą wartość dla klientów, a kluczem do tego jest skuteczny lider i zdrowa organizacja. Jej zdrowie zaś, definiują uczestnicy warsztatu.
Wspomniane wnioski – przyjmujące postać stosowanych praktyk – są uznawane za modelowe i cechują grupę najbardziej skutecznych organizacji na świecie. Uwzględniają one aspekty, które tradycyjnie uważa się za „twarde” – określane też mianem inteligencji organizacji oraz „miękkie” – nazywane zdrowiem organizacji.
Uczestnicy programu będą mieli okazję przeprowadzić autodiagnozę zarówno kultury przywódczej, jak i struktury własnej organizacji. Opracują także selektywne i dostosowane do warunków, w których firma funkcjonuje rekomendacje działań, mających na celu wspieranie wzrostu efektywności.
Prace te odbywają się zespołowo – dodatkowo, wzmacnia to integrację zespołu uczestniczącego w sprzedaży oraz jego koncentrację na wspólnych celach. Są one następnie przedstawiane na wspólnym forum i omawiane wraz z Zarządem firmy, który ma możliwość podjęcia decyzji, co do ich akceptacji i zastosowania, odłożenia na przyszłość lub też odrzucenia.
Warsztat składa się z 4 części:
Niepewność wywołana przez pandemię COVID-19 dotyka każdego z nas. Kryzys wyeksponował wszelkie niedoskonałości w zakresie funkcjonowania organizacji, jak i skuteczności przywództwa. Zarządzanie zespołami stało się jeszcze większym wyzwaniem dla wielu menadżerów, a klimat społeczny w organizacji ulega sukcesywnemu pogarszaniu. Standardowe zachowania zarządzających, często niewystarczająco wspierają proces zmiany i przechodzenia przez kryzys. Przedłużający się stres, może wywołać falę negatywnych emocji oraz poczucie, że jesteśmy przytłoczeni codziennymi wyzwaniami.
Na te i wiele innych pytań chętnie pomożemy Państwu odpowiedzieć podczas warsztatów i webinariów o tej tematyce.
Game Changer Index określa obecną, jak i przyszłą rolę poszczególnych osób w kontekście zarządzania zespołem, czy organizacją będącą w procesie zmiany. Profil każdej osoby jest wypadkową cech osobowościowych oraz skłonności do zachowań, wynikających z roli, w jakiej osoba ta się znajduje. Jej profil wskazuje, jak wykorzystując swoje naturalne zdolności i przewagi, może wspierać organizację w zmianie. W ramach GM Index rozpoznawane jest 5 typów zachowań: Strateg, Wdrożeniowiec, Dyrygent, Kreator oraz Game Changer – ten, który zmienia zasady gry. Identyfikacja tych osób jest kluczowa z perspektywy skuteczności wprowadzania zmian w organizacji.
Przy wykorzystaniu tego narzędzia możemy:
Z raportów grupowych możemy odczytać, jaka jest kultura organizacyjna, określić pożądane strategie i opracować sposób ich realizacji, przy wykorzystaniu najwyższego potencjału poszczególnych menadżerów, ekspertów oraz całych zespołów, a także wiele innych. Wszystko zależy od bieżącej sytuacji organizacji oraz celów/ wyzwań, jakie są do podjęcia.
W ramach programów oceny potencjału w firmie przy wykorzystaniu Game Changer Index, oferujemy m.in:
Wiele organizacji mówi o tym, że chciałyby mieć efektywny, produktywny i zaangażowany zespół wysokiej klasy ekspertów. W dodatku lojalnych i chcących związać się z organizacją na dłużej (tzw. Długodystansowców). Czy to jest możliwe? Co stanowi o tym, że ludzie chętniej pracują dla jednych organizacji, a z innych szybko rezygnują pomimo np. większego wynagrodzenia? W dużej mierze decyduje o tym „klimat społeczny” – nasza ocena tego, jak my, jako grupa współpracujących ze sobą osób, czujemy się traktowani przez organizację. Ów klimat, to zbiór grupowych emocji, postaw, sposobów reakcji i komunikacji, jak również sposobów prezentowania grupowych poglądów, czy zachowań. To ważne: grupowych (nie indywidualnych) opinii, kształtowanych przez liderów, którzy często stają się nieformalnymi przywódcami. Organizacja jest postrzegana przez pracowników jako „system społeczny”, w którym czasem należy podążać oficjalnymi ścieżkami zgodnie z przyjętymi procedurami, innym razem warto tworzyć swoje własne struktury i zasady działania (np. związki zawodowe). A to, na ile i z jaką siłą powstanie nieformalna organizacja, zależy od wielu czynników – poczynając od tak podstawowych, jak wynagrodzenie i benefity, warunki, higiena i bezpieczeństwo pracy, możliwość utrzymania właściwego balansu między życiem prywatnym a zawodowym, czy też szansa na samodzielne działanie i rozwój zawodowy. Styl zarządzania, otwartość na zmiany i słuchanie pracowników mają niemniej istotne znaczenie.
Jak zarządzać klimatem społecznym? Oto kilka wskazówek.
W ramach tematyki klimatu społecznego oferujemy:
Doświadczenie:
Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze HR z praktyką w międzynarodowych i polskich firmach. W swojej pracy wspierała procesy wewnętrznej komunikacji oraz realizację polityki personalnej zgodnie ze strategią i charakterem firmy. Monika posiada wysokie umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, potrafi dbać o utrzymanie wysokich standardów etycznych i organizacyjnych.
Wykształcenie:
Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczną – Wydział Prawa i Administracji – Licencjat
Wyższa Szkoła Zarządzania Personelem – Studia Podyplomowe
Języki obce: angielski
Doświadczenie:
Doświadczona menedżerka z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym zdobywanym w strukturach dwóch międzynarodowych liderów oraz polskiej spółki giełdowej w branży logistycznej. Przez całe życie zawodowe związana głównie z obszarami sprzedaży i obsługi klienta. Karierę zawodową rozpoczęła od stanowiska handlowca, poprzez Key Account And Tender Managera do Dyrektora Sprzedaży i Marketingu poznając wszystkie aspekty skutecznej pracy z klientem.
Autorka audycji Odcienie biznesu, do udziału w której zaprasza liderki i liderów, przedstawicieli firm z różnych branż. Rozmawia m.in. o budowaniu kariery, różnorodności, inkluzji w organizacjach oraz wyzwaniach współczesnego świata.
Wykształcenie, certyfikacje, kursy:
Specjalizacja:
Języki obce:
angielski
Doświadczenie:
Zofia jest osobą kreatywną, z dużą motywacją do pracy i otwartą na współpracę z ludźmi. Autorka scenariuszy zajęć edukacyjnych i doświadczony koordynator projektów kulturalnych.
Od trzech lat rozwija swoje umiejętności w obszarze doradztwa zawodowego, rekrutacji i promocji talentów. Potrafi planować strategię rekrutacyjną dla danego projektu przy uwzględnieniu profilu firmy i oczekiwań klienta. Umiejętnie poszukuje nowych źródeł dotarcia do kandydatów.
Wykształcenie:
Uniwersytet Warszawski – Pedagogika – Magister
Collegium Civitas – Historii sztuki i dyplomacji kulturalnej – Studia Podyplomowe
Języki obce: angielski, francuski
Doświadczenie:
Ewelina posiada 2-letnie doświadczenie w zakresie wsparcia i realizacji projektów rekrutacyjnych na stanowiska wyższego i średniego szczebla oraz wysokiej klasy ekspertów. Doświadczona we wsparciu partnerów biznesowych, w pozyskiwaniu kandydatów dla branży Retail, FMCG, Consumer Goods i Manufacturing. Identyfikuje „pasywnych” kandydatów korzystając z kreatywnych i innowacyjnych technik rekrutacyjnych. Ewelina dba o zrozumienie potrzeb zarówno klientów jak i kandydatów, budując długoterminowe relacje, w celu zapewnienia obu stronom najlepszego poziomu usług rekrutacyjnych.
Wykształcenie:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego – Komunikacja społeczno- marketingowa – Magister
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski – Dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
Języki obce: angielski
Doświadczenie:
Agnieszka to Senior Research Consultant z kilkuletnim doświadczeniem zdobytym w globalnych firmach doradczych. Do warszawskiego biura Arthur Hunt dołączyła w 2019 roku. Odpowiada za realizację procesów rekrutacyjnych na najwyższe i średnie stanowiska kierownicze w środowisku międzynarodowym, a także za prowadzenie procesów mapowania talentów i analizy rynku.
Koncentruje się głównie na sektorach FMCG, Handel Detaliczny, Produkcja, IT i Nowe Technologie oraz Usługi Profesjonalne, a także na spółkach Skarbu Państwa.
Agnieszka posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami Executive Search i Assessment Center, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz administrowaniu procesami biznesowymi.
Biegle posługuje się językiem angielskim i komunikatywnie językiem ukraińskim, oprócz ojczystego języka polskiego
Wykształcenie:
Uniwersytet Warszawski – Filologia – Magister
Akademia Leona Koźmińskiego – Zarządzanie w Sektorach Mody – Studia Podyplomowe
Agnieszka jest certyfikowanym Asesorem PAPI 3.
Języki obce: angielski
Doświadczenie:
Katarzyna jest doświadczonym Konsultantem Executive Search. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą i procesami obsługi klienta, a także w rozwijaniu biznesu na rynkach międzynarodowych. Od 2013 roku rekrutuje i doradza firmom w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i identyfikacji kompetencji na stanowiska wymagające wyjątkowej wiedzy managerskiej i specjalistycznej. Specjalizuje się w rekrutacji na stanowiska managerów – ekspertów w sektorach przemysłu, inżynierii, a także na pozycjach finansowych i zakupowych. Jest również ekspertem w rozpoznawaniu i uświadamianiu różnic kulturowych w międzynarodowych środowiskach biznesowych. Ma doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczych i weryfikacji kompetencji menedżerskich, handlowych i technicznych na różnych stanowiskach.
Wykształcenie:
Uniwersytet Warszawski – Instytut Socjologii – Magister
Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Warszawie SWPS – Zarządzanie Zasobami Ludzkimi – Studia Podyplomowe
Języki obce: francuski, angielski
Doświadczenie:
Dorota jest praktykiem rozwoju biznesu, wieloletnim managerem w międzynarodowych organizacjach z doświadczeniem w zarządzaniu P&L zarówno w strukturach krajowych jak i regionalnych. Jest ekspertem w takich obszarach jak: tworzenie strategii firm i produktów, zarządzanie marketingiem i sprzedażą czy wspieranie rozwoju biznesu w tym w organizacjach partnerskich.
Dorota jest także coachem, mentorem i trenerem biznesu (rozwój przywództwa, budowanie skutecznych zespołów, doradztwo HR). Z zaangażowaniem wspiera rozwój osobisty i zawodowy managerów. Ma rówież duże doświadczenie w doborze kadry managerskiej C-Level. Poprowadzi z sukcesem projekty z zakresu oceny i rozwoju kompetencji managerskich, identyfikacji i rozwoju Talentów w organizacjach. Przez wiele lat była związana z branżą IT. W roku 2017 rozpoczęła współpracę z Arthur Hunt Consulting Polska jako Dyrektor Zarządzający.
Wykształcenie:
Szkoła Głowna Handlowa (SGH) – Marketing i Zarządzanie – Magister
Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Warszawie SWPS – Coaching – Studia Podyplomowe
Akademia Leona Koźmińskiego – Psychologia biznesu dla managerów – Studia Podyplomowe
Certyfikowany coach i mentor w John Maxwell Team (Międzynarodowa Szkoła Przywództwa)
Certyfikowany Trener RTZ – Racjonalnej Terapii Zachowań
Certyfikowany assessor: testu psychometrycznego CUBIS, kwestionariusza Game Changer Index
Certyfikowany Trener Management 3.0 (Agile Management)
Języki obce: angielski
Doświadczenie
Anna ma ponad 25 lat doświadczenia w zarządzaniu zespołami oraz rozwoju biznesu w sektorze przemysłowym.
Pracowała w międzynarodowych firmach z obszaru elektrotechniki i automatyki przemysłowej: Rockwell Automation, Sonepar, ABB, Schneider Electric: gdzie zarządzała zespołami inżynierów sprzedaży, rozwijała współpracę z klientami lokalnymi i międzynarodowymi, oraz uczestniczyła w budowie strategii rozwoju organizacji.
Od kliku lat Anna prowadzi projekty Executive Search i rekrutacji na stanowiska specjalistyczne oraz współuczestniczy w projektach związanych z identyfikacją i rozwojem Talentów w sektorach przemysłu i rozwoju technologii. Dzięki praktycznej znajomości specyfiki środowiska przemysłowego, kultury dużych, międzynarodowych organizacji oraz doświadczeniu w zarządzaniu, Anna jest ekspertem w budowie kompetentnych zespołów w tym obszarze.
Anna dołączyła zespołu Arthur Hunt Consulting Polska jako Senior Executive Search Consultant w czerwcu 2022
Wykształcenie:
Uniwersytet Leona Koźmińskiego – Psychologia Biznesu dla Menadżerów- studia podyplomowe
Lincoln international Business School in Paris Management General a l’Option International – MBA
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie: Magister Inżynier Elektrotechnika
Języki obce: Francuski, Anielski
Doświadczenie:
Katarzyna pracuje w branży Executive Search od 2004 r., wcześniej zarządzała sprzedażą w międzynarodowych firmach z branży FMCG. Ma szerokie doświadczenie w doborze kadry wyższego szczebla – głównie funkcji zarządczych, handlowych, operacyjnych oraz działów wsparcia i finansowych. Specjalizuje się w realizacji projektów dla sektorów: FMCG, handel detaliczny, produkcja, farmacja i przemysł. Przeprowadziła również wiele projektów regionalnych, wspierając międzynarodową ekspansję polskich firm poprzez dobór kadry kierowniczej na rynkach lokalnych. Zrealizowała także wiele projektów doradczych dla rad nadzorczych oraz projektów związanych z sukcesją firm rodzinnych.
Katarzyna prowadzi projekty oceny wyższej i najwyższej kadry menedżerskiej, ma bogate doświadczenie w pracy z właścicielami spółek prywatnych, Skarbu Państwa, jak i radami nadzorczymi oraz zarządami spółek notowanych na GPW.
Wykształcenie:
Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Warszawie SWPS – Psychologia Społeczna – Magister
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej – Obsługa Administracji Publicznej – Licencjat
Certyfikaty biznesowych narzędzi psychometrycznych: SHL, Psytech, Talent Q
Języki obce: angielski
Doświadczenie:
Ekspertyza zawodowa Łukasza koncentruje się na prowadzeniu projektów Executive Search stanowiska menedżerskie i zarządcze różnego szczebla, a także projektów Leadership Assessment z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i metodyk. Ponadto Łukasz od wielu lat doradza menedżerom w rozwijaniu ich ścieżek kariery.
Łukasz ma ponad 16 letnie doświadczenie w Executive Search rozwijane początkowo w wiodącej firmie w branży – Amrop, rozpoznawalnej marce globalnej. Od 2019 do 2021 był Partnerem w firmie doradczej ACCU ADVISORS (Executive Search). Obecnie Łukasz jest Partnerem w Arthur Hunt Polska.
Łukasz ma doświadczenie w skutecznym doradzaniu Klientom przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących kształtowania zespołów menedżerskich i realizacji projektów z zakresu: Executive Search, Talent Acquisition, Leadership Assessment.
Łukasz zdobył bogate doświadczenie w rekrutacji na stanowiska operacyjne, produkcyjne, finansowe, handlowe, ogólnozarządcze, zakupowe, marketingowe, HR, techniczne, IT i inne. Pracuje dla różnych sektorów: FMCG, Przemysł ciężki i lekki, Technologia, Budownictwo, Materiały budowlane, Logistyka, Handel detaliczny, Usługi, Opakowania, Farmacja, Finanse i inne.
W trakcie swojej kariery zawodowej miał okazję doradzać doświadczonym menedżerom w ich ścieżkach kariery i wspierać ich decyzje w tym zakresie, otrzymując pozytywną informację zwrotną i uznanie.
Prywatnie Łukasz pasjonuje się sportem: narciarstwo i badminton oraz kulturą: kinematografia, literatura, sztuka i design.
Wykształcenie:
Akademia Leona Koźmińskiego – Zarządzanie i Marketing – Magister
Szkoła Główna Handlowa – Zarządzanie Projektami – Studia Podyplomowe
Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Warszawie (SWPS) – Coaching i Mentoring – Studia Podyplomowe
Łukasz jest Certyfikowanym Asesorem profesjonalnie posługującym się różnymi narzędziami oceny kompetencji
Języki obce: angielski